Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 23.11.2017, 06:57

Домаський НВК "ЗНЗ-ДНЗ"

Меню сайту
Категорії розділу
Анонси [31]
Останні новини [28]
Методична робота [18]
Виховна робота [76]
Практичний психолог [0]
Дошкільний підрозділ [38]
Учасники бойових дій [0]
Наступність [6]
БІБЛІОТЕКА [1]
Національно-патріотичне виховання [49]
Учнівське самоврядування [20]
Рік англійської мови в Україні [5]
Початкова освіта [7]
Пам'ятні дати [4]
РІК ЯПОНІЇ В УКРАЇНІ [4]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 59
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Консультації

 

 

Лікивід «телеманії»»

http://www.zrostayka.com.ua/UserFiles/Image/50.jpg

   

 

Є такаприказка: «Зпісніслів не вилучиш». А з будинку не викинештелевізор, хоча проблем із ним виникає так багато, щопотрібнойоговимкнути, зламатиабоподаруватисусідам. Ледвенароджених, дітейнемовмагнітомпритягаєблакитнийекран, і здебільшоговони й надалііззадоволеннямпереглядаютьтелепередачі. Замістьмультиків вони цікавлятьсясеріаламиабо футболом, а щезгодомнашівжедорослідітизовсім не уявляютьсобі й дня без «чарівного ящика».

 

Як визначити, «телеман» ваша дитиначині?

Спробуйте відповісти на запитання тесту, наведеного нижче, щоб оцінити взаємини в трикутнику «Дитина — батьки — телевізор».

1. Чи переглядає ваша дитина телевізор більше ніж півгодини на день?

2. Чи швидко вона погоджується відійти від блакитного екрана?

3. Чи можете ви сказати, що у вас особисто є проблеми з телеманією?

4. Чи багато реклами бачить ваш малюк по телевізору?

5. Чи дивиться дитина новини, нехай навіть у фоновому режимі?

6. Чи часто буває так, що дитина переглядає телепередачі, що не відповідають її віку?

7. Чи можете ви сказати, що знаєте не всі телепереваги своєї дитини?

8. Чи є у вас «дорослі» телеканали, які ви так і не заблокували для дитячого перегляду?

9. Чи караєте ви дитину «відлученням» від телевізора?

10. Чи трапляється, що дитина без дозволу вмикає телевізор у будь-який час, коли їй заманеться?

Якщо ви відповіли схвально більше ніж на два запитання, отже, у вас є привід говорити про те, що в дитини телезалежність.

 

До дитячої телеманії призводять:

безконтрольність;

неуважність до інтересів дитини;

небажання спілкуватися з дитиною, дослухатися до її проблем;

байдужість.

Проте телевізор не тільки шкодить нашим дітям. Спробуємо проаналізувати шкоду й користь від телеперегляду.

Користь

Кругозір дитина розширює? Однозначно!

Словниковий запас збагачує? Безсумнівно!

Наш малюк цілком зможе підтримати розмову, переглянувши чергову серію мультфільму або популярну телепередачу.

Навіть непосидюща, неуважна дитина може проводити досить багато часу, зосереджено дивлячись на екран.

Шкода

Сидіння перед телевізором протягом тривалого часу призводить до гіподинамії, ожиріння, проблем із поставою.

Може спровокувати приступ епілепсії.

Може призвести до порушень сну.

Погіршує пам’ять.

Дитина починає менше спілкуватися, тому що телевізор стає повноцінним партнером у спілкуванні, що нічого не вимагає натомість.

Отже, і користі, і шкоди є чимало. А це саме свідчить про те, що ми, дорослі, повинні контролювати те, скільки часу проводить дитина перед телевізором, що саме вона дивиться і яку має думку про побачене.

 

Якщо ви розумієте, що ваша дитина вже приохотилася без обмежень переглядати телевізор, не панікуйте. Ще можна багато чого змінити. Адже ви батьки, і це ваша власна дитина, вплинути на яку можете тільки ви.

Спробуйте, і у вас вийде:

разом із дитиною влаштовуйте перегляд саме тих фільмів, які ви б прагли їй показати;

обов’язково обговорюйте побачене, адже те, що дитина бачить по телевізору, вимагає обговорення й пояснення;

намагайтеся так побудувати режим дня дитини, щоб у неї не залишалося занадто багато часу для сидіння перед телевізором. Спорт, спілкування, додаткове навчання живопису, музики, співів, погодьтеся, є значно кориснішими, ніж найкраща телепередача;

увечері перед сном гуляйте разом із дитиною, тоді не матимете потреби вмикати телевізор;

самі позбувайтеся звички «повернувся додому й відразу ввімкнув телевізор»;

знаходьте цікаві фільми, що вам подобалися у вашому дитинстві, і переглядайте їх разом із дитиною. Це сприятиме встановленню спільних інтересів, спілкуванню з дитиною;

не кричіть на дитину, не відтягайте її силоміць від телевізора. Пам’ятайте: агресія породжує ще сильнішу агресію або образу;

намагайтеся не купувати іграшок із символікою мультфільмів. Вони стимулюють у дитини потребу переглядати телевізор;

винесіть телевізор із кухні;

заберіть телевізор із дитячої кімнати;

спорт — навіть спільні пробіжки або прогулянки на велосипеді разом із дитиною — порадує її й дасть задоволення. Вона навіть і не згадає, що хотіла подивитися телевізор;

старанно вивчіть набір телеканалів вашого кабельного оператора або тих, що приймає супутникова антена. Можливо, деякі з них вам доведеться заблокувати, тому що вони дають інформацію зовсім недитячого змісту;

визначте в програмці телепередачі, що, на вашу думку, будуть корисними й цікавими вашій дитині;

перегляньте ці телепрограми, щоб переконатися, що ваше перше враження не є хибним;

поступово зменшуйте час перегляду телевізора.

 

 

 

 

Пам’ятка для батьків.

 

Дитина від 0 до 1 року

телевізор дивитися не рекомендовано

Дитинавід 1 до 2 років

телевізор дивитися не рекомендовано

Дитинавід 2 до 3 років

телевізор дивитися не рекомендовано не більше ніж 15–20 хв на день, якщо в дитини все гаразд із нервовою системою й опорно-руховим апаратом

Дитинавід 3 до 5 років

не більшеніж 20–10 хв на день, якщо в дитини все гараздізнервовою системою й опорно-руховимапаратом

Дитинавід 6 до 8 років

Дитинавід 8 до 14 років

не більшеніж 1 год двічі-тричі на тиждень

Дитинавід 15 до 18 років

не більшеніж 1,5 год двічі-тричі на тиждень

 

Джерело : Журнал «Зростаємо разом" 10(34)

 

Харчування дитини влітку

Влітку процеси росту у дітей протікають найбільш інтенсивно, у зв'язку з чим підвищується їх потреба в білку - основному пластичному матеріалі.
Крім того, у спекотні дні організм дитини втрачає з потом значні кількості мінеральних речовин і вітамінів. Для покриття цих додаткових витрат потрібно збільшення калорійності і харчової цінності дитячого раціону. З іншого боку, у жаркі дні у дітей нерідко спостерігаються зміни з боку шлунково-кишкового тракту - погіршується апетит.
Як же, шановні батьки, Вам організувати харчування дитини в літній час?
По-перше, калорійність харчування повинні бути збільшено приблизно на 10-15%. З цією метою в раціоні дитини слід збільшити кількість молока і молочних продуктів, в основному за рахунок кисломолочних напоїв і сиру, як джерел найбільш повноцінного білка.
Влітку в раціон дитини необхідно широко включати перші овочі: редис, ранню капусту, ріпу, моркву, буряк, бурякову гичку, свіжі огірки, пізніше - помідори, молода картопля, а також різну свіжу зелень як городню, так і дикорослу: кріп, петрушку, кінзу, салат, зелена цибуля, часник, щавель, кропиву та ін.


Другою особливістю організації харчування дитини в літній час є більш раціональна організація режиму харчування дитини. У спекотні літні місяці режим харчування рекомендується змінити таким чином, щоб обід і полуденок помінялися місцями. Цей режим є більш фізіологічним. Справа в тому, що в особливо жаркий полуденний час, коли апетит у дитини різко знижений, йому пропонується більш легке харчування, що складається, в основному, з кисломолочного напою, булочки або хліба і фруктів. Він легко справляється з такою їжею, після чого його укладають на денний сон. Відпочилий і зголоднілий після легкого перекусу", дитина із задоволенням з'їсть весь обід, що складається з найбільш калорійних багатих білком страв.
Підвищення добової калорійності харчування дитини може бути досягнуто також за рахунок підвищення харчової цінності сніданку. У нього рекомендується включати будь-яке багате білком блюдо (м'ясне, рибне, сирне, яєчне). Це також фізіологічно більш обгрунтовано, так як після нічного сну, в прохолодне ранкове час діти їдять з великим апетитом.
У літній час, крім загальноприйнятих чотирьох прийомів їжі, дитині можна дати ще й п'яте годування у вигляді склянки кефіру або молока перед сном. Це особливо раціонально в тому випадку, коли вечеря дається в більш ранні терміни, а час укладання дитини на нічний сон кілька відсувається з-за великої тривалості світлового дня.
У літній час необхідно звертати увагу на дотримання питного режиму. У спекотні дні значно підвищується потреба організму в рідині. Тому необхідно завжди мати запас свіжої кип'яченої води, а ще краще - відвару шипшини, несолодкого компоту або соку. Тоді буде виключена можливість використання дитиною сирої води, особливо в заміських умовах, яка може створити небезпеку виникнення розладу травлення.

Сім'я і музичне виховання   

Музичне виховання дитини – це частина духовно – морального виховання. Контакт з піднесеним світом музики схоже на зіткнення з духовним світом музикантів, які в свою чергу, увібрали духовні шукання і досягнення своїх великих попередників. Музика – нескінченна, невичерпна можливість передачі духовних цінностей.

   Слухаючи музику, написану у різний час, люди отримують уявлення про різні способи вираження почуттів, думок, що існували в різні епохи. Відображаючи життя і виконуючи пізнавальну роль, музика впливає на дитину, виховує її почуття. Формує смаки. Маючи широкий діапазон змісту, музика збагачує емоційний світ слухача.

    В процесі оволодіння різними видами музичної діяльності (сприйняття, виконавство, творчість) необхідно розвивати у дітей все найкраще, що закладено від природи. На основі різноманітних природних задатків розвивати загальні та спеціальні музичні здібності.

   Дошкільний вік надзвичайно важливий для подальшого оволодіння музичною культурою. Якщо в процесі музичної діяльності буде сформована музично – естетична свідомість – це не пройде безслідно для подальшого розвитку дитини, її загального духовного становлення.

   У всьому світі визнано, що кращі умови для розвитку та виховання дитини, в тому числі і музичного, створюються в сім ї. Більшість дітей  до  трьох років не відвідують дошкільні установи. Тому батьки, взявши на себе відповідальну роль педагога, повинні памятати, що цей період надзвичайно важливий  для подальшого розвитку дитини. Саме в цьому віці закладаються ті основи, які дозволяють успішно розвивати у дітей музичні здібності, прилучати їх до музики, сформувати у них позитивне ставлення до неї. Батьки повинні знати методи та прийоми, форми організації музичного виховання в сімї, розуміти значення його, підвищувати свій власний культурний  рівень.

Можна виділити кілька етапів сімейного музичного виховання:

 1. Внутрішньоутробний музичний вплив.

Під час вагітності – регулярне слухання класичної музики, Відвідування концертів, опер, балетів – це все налаштовує на активне сприйняття музики, яке через матір передається дитині, Бажано, щоб слухання музики та відвідування концертів зберігалися і після народження дитини.

 2. Спів та гра на музичних інструментах вдома.

Діти повинні чути спів батьків, їх повинні оточувати живі звуки. Чути звуки гітари, фортепіано, грі на барабані, бубні чи губній гармошці важливо, коли дитина тільки пізнає світ. Поступово діти починають самі підспівувати чи підігравати. У них розвивається слух та мислення.

  3. Спілкування з музичними іграшками.

Вибір іграшок дитині – дуже важливий етап для батьків. Музичні іграшки подобаються всім дітям. Батьки повинні зацікавлено гратися з дітьми в музичні іграшки, показуючи їм що можна робити під час гри  - плескати, тупати чи марширувати.

4. Колискові пісні.

Пісні, які співають дитині мама, бабуся чи татусь – позитивно впливають на психіку дитини, розвивають уяву та інтелект, тому всі діти повинні виростати під спів дорослих.

5.Доступ до справжніх музичних інструментів.

Батьки повинні допомагати дитині освоювати справжній музичний інструмент. Добре, якщо батьки грають, а діти їм допомагають. Елементи гри повинні зберігатися, але на таких заняттях треба працювати разом з дитиною і освоювати щось нове. Батьки повинні показувати бабусям, дідусям, друзям що вже вміє дитина, а для дитини важливе визнання та похвала її. З пяти  років дитину вже можна віддати до музичної школи. Тут необхідний батьківський контроль та участь у підготовці домашнього завдання, постійна допомога та підтримка.

   Сімя – перша соціальна спільність, яка закладає основи особистісних якостей дитини. Тут вона навчається жити справжнім соціальним життям, спільним з іншими людьми, ділити горе і радість, відчувати єдність з рідним, своїм.  У  той же час емоційна холодність у сімї самим несприятливим чином впливає на психологічний розвиток дитини і перш за все на його творчі здібності, на ефективність навчання та спілкування.

   Всі сім ї мають різний рівень соціальної культури. В одних – з повагою ставляться до музики, намагаються дати дітям музичну освіту, розвинути їх здібності. В інших сімях – музичне виховання ставлять на задній план.

   Якщо дитина ходить до дитячого садочку – корисно закріплювати отримані враження, розпитуючи про перебування в групі , на занятті, пропонуючи заспівати пісню, станцювати таночку, що запамятались дитині. Батькам треба памятати, там де люблять старші музику, співати, грати на музичних інструментах – створюється особливо сприятливе середовище для розквіту музичних обдарувань дитини.  Якщо  можна частіше в сімейному колі влаштовувати спільні дуети з мамою, татом чи бабусею та дідусем, що сприяє взаєморозумінню та формує любов до співу. В сучасних умовах особливу роль відіграють технічні засоби: телебачення, аудіо записи, диски, карооке. В сімї батьки повинні підтримувати інтерес дітей до прослуховування музичних творів у професійному виконанні і якісному звучанні.

   В сім’ї діти повинні також знайомитись і з народною музикою, яка тісно пов’язана з мовою, традиціями, звичаями, духовною культурою рідного їй народу. Якщо дитина чує народні мелодії у ранньому дитинстві, то вона природно переймається народно – пісенними інтонаціями, вони стають для дитини рідними, звичними.

   Отже, основні завдання музичного виховання в сім ї – це збагатити духовний світ дитини музичними враженнями, викликати інтерес до музики, передати традиції свого народу, сформувати основи музичної культури, розвинути музичні здібності дитини, сприяти загальному розвитку дітей засоба

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Архів записів
Національна дитяча гаряча лінія Національна гаряча лінія.

Copyright MyCorp © 2017
Створити безкоштовний сайт на uCoz