Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСереда, 21.02.2018, 02:04

Домаський НВК "ЗНЗ-ДНЗ"

Меню сайту
Категорії розділу
Анонси [31]
Останні новини [19]
Методична робота [23]
Виховна робота [88]
Практичний психолог [0]
Дошкільний підрозділ [41]
Учасники бойових дій [0]
Наступність [7]
БІБЛІОТЕКА [1]
Національно-патріотичне виховання [54]
Учнівське самоврядування [20]
Початкова освіта [9]
Пам'ятні дати [5]
РІК ЯПОНІЇ В УКРАЇНІ [4]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 61
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Консультації

 

Як створити розвивальне середовище вдома

Як говорить одна із заповідей Марії Монтессорі – “Дітей вчить те, що їх оточує”. Я вважаю, що це факт. І справа навіть не тільки в спеціально правильно розставлених іграшках, а в загальній картині життєдіяльності дитини. Але грамотно скласти розвиваюче середовище вдома важливо, оскільки це дасть максимальну кількість стимулів для розвитку інтелекту дитини і практичних умінь.

Але для того, щоб втілити закони розвиваючого середовища вдома, не потрібно мати спеціального приміщення, досить слідувати основним принципам:

1) Всі іграшки повинні бути розподілені і краще, якщо вони знаходяться на відкритих безпечних полицях, звідки дитина може самостійно взяти гру. Розподіл може відбуватись за таким принципом:

• дрібна моторика: рамки-вкладиші Монтессорі, сортери, пазли, головоломки;

• конструктори;

• настільні ігри;

• предмети з побутового життя: пластиковий посуд різної величини: чашка, тарілка плоска, тарілка глибока, ложка. Додавши в розпорядження трохи великих макаронів, дитина навчиться пересипати предмети з чашки в більш широку мисочку, потім навпаки. Також брати ложкою макарони і переносити їх з одного посуду в іншу, тренуючи координацію рухів. Таким чином, малюк вчиться розрізняти об‘єм навколишніх предметів і буде більш охайний і впевнений в собі за столом. Краще, якщо ці предмети будуть на великій таці, щоб макарони, навіть розсипавшись, не опинились на підлозі або килимку. Також хорошим доповненням даної зони буде маленький совочок і щіточка. Тут же може бути розташована іграшка із застібками, липучками, яка вчить малюка самостійно вправлятися з одягом.

• мозаїки, ігри з кольоровими паличками (скласти візерунок або малюнок);

• інтерактивні іграшки: дитячі комп’ютери, телефони, ляльки, що розмовляють, звірі;

• розвиваючі картки, азбука, ігри з літерами;

• математичні ігри, ігри з цифрами;

• спортивний куточок;

• зручний стіл зі стільцями.

 

2) Іграшки діляться за принципом дії на певний психічний процес і тому важливо, щоб в ігровому просторі у дитини не було багато іграшок з однією і тією ж функцією. Наприклад, рамки-вкладиші, пазли – це ігри однієї спрямованості, тому їх має лежати одночасно не все, що є, а два-три на вибір, щоб дитина могла концентруватись на грі і отримувати максимум користі від неї. Те ж стосується інтерактивних ляльок, дитячих комп’ютерів, шнурівок і т.д. У міру насичення дитиною однією грою замінюйте її на іншу того ж типу, а цю на час сховайте. Через деякий час малюк буде радий їй, як новій.

3) Іграшки, які оточують дитину, повинні відповідати віку малюка і компенсувати його основні пізнавальні та фізіологічні потреби.

4) Після гри іграшки обов’язково потрібно зібрати на місце, зберігаючи розуміння того, що у всього є своє місце.

Будьте уважні до своєї дитини, де це можливо і безпечно – надавайте свободу, в іграх “пропонуйте свою допомогу”, а не нав’язуйте участь, і тоді Ваш малюк буде розвиватись добре і з задоволенням!

 

Лікивід «телеманії»»

http://www.zrostayka.com.ua/UserFiles/Image/50.jpg

   

 

Є такаприказка: «Зпісніслів не вилучиш». А з будинку не викинештелевізор, хоча проблем із ним виникає так багато, щопотрібнойоговимкнути, зламатиабоподаруватисусідам. Ледвенароджених, дітейнемовмагнітомпритягаєблакитнийекран, і здебільшоговони й надалііззадоволеннямпереглядаютьтелепередачі. Замістьмультиків вони цікавлятьсясеріаламиабо футболом, а щезгодомнашівжедорослідітизовсім не уявляютьсобі й дня без «чарівного ящика».

 

Як визначити, «телеман» ваша дитиначині?

Спробуйте відповісти на запитання тесту, наведеного нижче, щоб оцінити взаємини в трикутнику «Дитина — батьки — телевізор».

1. Чи переглядає ваша дитина телевізор більше ніж півгодини на день?

2. Чи швидко вона погоджується відійти від блакитного екрана?

3. Чи можете ви сказати, що у вас особисто є проблеми з телеманією?

4. Чи багато реклами бачить ваш малюк по телевізору?

5. Чи дивиться дитина новини, нехай навіть у фоновому режимі?

6. Чи часто буває так, що дитина переглядає телепередачі, що не відповідають її віку?

7. Чи можете ви сказати, що знаєте не всі телепереваги своєї дитини?

8. Чи є у вас «дорослі» телеканали, які ви так і не заблокували для дитячого перегляду?

9. Чи караєте ви дитину «відлученням» від телевізора?

10. Чи трапляється, що дитина без дозволу вмикає телевізор у будь-який час, коли їй заманеться?

Якщо ви відповіли схвально більше ніж на два запитання, отже, у вас є привід говорити про те, що в дитини телезалежність.

 

До дитячої телеманії призводять:

безконтрольність;

неуважність до інтересів дитини;

небажання спілкуватися з дитиною, дослухатися до її проблем;

байдужість.

Проте телевізор не тільки шкодить нашим дітям. Спробуємо проаналізувати шкоду й користь від телеперегляду.

Користь

Кругозір дитина розширює? Однозначно!

Словниковий запас збагачує? Безсумнівно!

Наш малюк цілком зможе підтримати розмову, переглянувши чергову серію мультфільму або популярну телепередачу.

Навіть непосидюща, неуважна дитина може проводити досить багато часу, зосереджено дивлячись на екран.

Шкода

Сидіння перед телевізором протягом тривалого часу призводить до гіподинамії, ожиріння, проблем із поставою.

Може спровокувати приступ епілепсії.

Може призвести до порушень сну.

Погіршує пам’ять.

Дитина починає менше спілкуватися, тому що телевізор стає повноцінним партнером у спілкуванні, що нічого не вимагає натомість.

Отже, і користі, і шкоди є чимало. А це саме свідчить про те, що ми, дорослі, повинні контролювати те, скільки часу проводить дитина перед телевізором, що саме вона дивиться і яку має думку про побачене.

 

Якщо ви розумієте, що ваша дитина вже приохотилася без обмежень переглядати телевізор, не панікуйте. Ще можна багато чого змінити. Адже ви батьки, і це ваша власна дитина, вплинути на яку можете тільки ви.

Спробуйте, і у вас вийде:

разом із дитиною влаштовуйте перегляд саме тих фільмів, які ви б прагли їй показати;

обов’язково обговорюйте побачене, адже те, що дитина бачить по телевізору, вимагає обговорення й пояснення;

намагайтеся так побудувати режим дня дитини, щоб у неї не залишалося занадто багато часу для сидіння перед телевізором. Спорт, спілкування, додаткове навчання живопису, музики, співів, погодьтеся, є значно кориснішими, ніж найкраща телепередача;

увечері перед сном гуляйте разом із дитиною, тоді не матимете потреби вмикати телевізор;

самі позбувайтеся звички «повернувся додому й відразу ввімкнув телевізор»;

знаходьте цікаві фільми, що вам подобалися у вашому дитинстві, і переглядайте їх разом із дитиною. Це сприятиме встановленню спільних інтересів, спілкуванню з дитиною;

не кричіть на дитину, не відтягайте її силоміць від телевізора. Пам’ятайте: агресія породжує ще сильнішу агресію або образу;

намагайтеся не купувати іграшок із символікою мультфільмів. Вони стимулюють у дитини потребу переглядати телевізор;

винесіть телевізор із кухні;

заберіть телевізор із дитячої кімнати;

спорт — навіть спільні пробіжки або прогулянки на велосипеді разом із дитиною — порадує її й дасть задоволення. Вона навіть і не згадає, що хотіла подивитися телевізор;

старанно вивчіть набір телеканалів вашого кабельного оператора або тих, що приймає супутникова антена. Можливо, деякі з них вам доведеться заблокувати, тому що вони дають інформацію зовсім недитячого змісту;

визначте в програмці телепередачі, що, на вашу думку, будуть корисними й цікавими вашій дитині;

перегляньте ці телепрограми, щоб переконатися, що ваше перше враження не є хибним;

поступово зменшуйте час перегляду телевізора.

Пам’ятка для батьків.

 

Дитина від 0 до 1 року

телевізор дивитися не рекомендовано

Дитинавід 1 до 2 років

телевізор дивитися не рекомендовано

Дитинавід 2 до 3 років

телевізор дивитися не рекомендовано не більше ніж 15–20 хв на день, якщо в дитини все гаразд із нервовою системою й опорно-руховим апаратом

Дитинавід 3 до 5 років

не більшеніж 20–10 хв на день, якщо в дитини все гараздізнервовою системою й опорно-руховимапаратом

Дитинавід 6 до 8 років

Дитинавід 8 до 14 років

не більшеніж 1 год двічі-тричі на тиждень

Дитинавід 15 до 18 років

не більшеніж 1,5 год двічі-тричі на тиждень

 

Джерело : Журнал «Зростаємо разом" 10(34)

 

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Лютий 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
Архів записів
Національна дитяча гаряча лінія Національна гаряча лінія.

Copyright MyCorp © 2018
Створити безкоштовний сайт на uCoz