Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 23.11.2017, 06:57

Домаський НВК "ЗНЗ-ДНЗ"

Меню сайту
Категорії розділу
Анонси [31]
Останні новини [28]
Методична робота [18]
Виховна робота [76]
Практичний психолог [0]
Дошкільний підрозділ [38]
Учасники бойових дій [0]
Наступність [6]
БІБЛІОТЕКА [1]
Національно-патріотичне виховання [49]
Учнівське самоврядування [20]
Рік англійської мови в Україні [5]
Початкова освіта [7]
Пам'ятні дати [4]
РІК ЯПОНІЇ В УКРАЇНІ [4]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 59
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Методична робота

      Завдання на 2017/2018 навчальний рік та оздоровчий період.

Виходячи з підсумків роботи колективу за минулий навчальний рік, діагностичних даних педагогів, у відповідності з вимогами  Закону «Про дошкільну освіту»,Базового компоненту дошкільної освіти(нова редакція), програм «Дитина», Концепції національно – патріотичного виховання,  колектив дошкільного підрозділу в 2017/2018 навчальному році буде працювати над єдиною науково-методичною темою в НВК "Соціалізація особистості через розвиток професфйної компетентності вихователів і педагогів, на засадах створення сприятливого освітнього середовища"

Методична проблема над якою працює дошкільний підрозділ: «Компетентність дорослого в процесі соціалізації дитини».

 Гасло освітнього процесу: «Зростаємо у гармонії з природою»

Для реалізації поставлених проблем та пріоритетного напрямку роботи колектив буде спрямовувати свої зусилля на виконання наступних  завдань:

1.Національно-  патріотична свідомість у  дошкільників як моральні риси особистості.              

2.Активізувати роботу колективу щодо створення сприятливого освітнього середовища як важливого чинника соціалізації особистості.

3. Підвищувати інформаційної культури педагогів та удосконалення педагогічної компетентності, опанування  передових технологій  та творчого підходу до дітей з урахуванням індивідуальних особливостей.

4. Завдання   літньо-оздоровчого періоду:

-.  Створити умови, що забезпечують охорону життя і здоров'я дітей, попередження захворюваності і травматизму.

 - Реалізувати систему заходів, направлену на оздоровлення і фізичний розвиток дітей, їх етичне виховання, розвиток допитливості і пізнавальної активності, формування культурно-гігієнічних і трудових навиків.

-  Здійснити педагогічну і санітарну освіту батьків по питаннях виховання і оздоровлення дітей в літній період.

У 2017/2018 навчальному році освітній процес у дошкільному підрозділі  здійснюється  за Базовим компонентом дошкільної освіти (схвалений  рішенням колегії Міністерства освіти і науки, молоді і спорту  України від 04.05.2012 протокол №5/2-2 та затверджений наказом колегії Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 22.05.2012 № 615):

Реалізація:

- інваріантної складової у повному обсязі годин, передбачених гранично допустимим навчальним навантаження на дитину у  різновіковій групі для дітей молодшого, середнього та старшого віку буде за Освітньою програмою   для дітей від 2 до 7 років «Дитина», лист МОН від 09.11.2015р. №1/11-16163.

- варіативної складової за парціальною програмою з організації театралізованої діяльності в дошкільному навчальному закладі « «Грайлик»( авт.:О.Березіна,О.гніровська), схваленою до використання в дошкільних навчальних закладах, лист ІІТЗО від 31.03.2014 №14./12-Г-501

 

Календарно-обрядові свята

Зимові дати, свята.

      Зимові звичаї та обряди спрямовані здебільшого на підбиття підсумків минулого року, утвердження мрій, надій на наступний рік. При цьому прославляється життя, творча праця трудівника, його любов до землі-годувальниці.

      Перший місяць зими - грудень - це період прогнозів на майбутній рік, час традиційних розваг молоді. День Андрія - 13 грудня. На день Андрія здавна в Україні були поширені угадування майбутньої долі, заклинання, ритуальне «кусання калити».

      День Миколая - 19 грудня. Це веселе народне свято. За народною легендою «Святий Миколай-чудотворець на небі не сидить, а людям помагає». Це свято - велика радість для дітей, яким вночі під подушку чи в черевики кладуть подарунки від Святого Миколая. Діти вчаться бути старанними, сумлінними, поважати старших.

      Святом Нового року наші предки здавна визначали важливу межу між минулим і наступним роком. Це свято в сиву давнину відзначалося рано навесні, в день весняного рівнодення. Для наших далеких предків початок Нового року символізували і перші промені весняного сонця, і перші зелені пагінці, і пробудження всіх живих істот до активного життя, і зародження нового потомства як естафети вічності всього живого.

      Втіленням народної духовності є Різдвяні свята, які починаються 6 січня (Святий вечір) і закінчуються 19 січня (Водохреща). У фольклорі, творах красного письменства відображено могутній ідейно-моральний, художньо-естетичний потенціал різдвяних звичаїв і обрядів. У процесі підготовки і відзначення свята Різдва у дітей формуються такі якості, як уява, фантазія, дотепний гумор, потяг до краси, правди і добра.

      Багатим на виховні можливості є Свят-вечір, який символізує мир, щастя, добробут і спокій у родинному житті.

 

Весняні дати, свята.

      У сиву давнину народний календар брав свій початок ранньою весною. Прихід весни - це початок оновлення життя: пробуджується природа, активізується людська діяльність.

      Свято зустрічі весни (Стрітення) - 15 лютого, відзначалося красивими життєстверджуючими звичаями, які мали великий виховний вплив на дітей. На пагорби і горбочки, де вже розтанув сніг і проклюнулися перші проліски, виходили радісно збуджені діти, водили хороводи і співали веснянки А ще діти виходили в гай, на луг, до річки. У них в руках - випечені з тіста «голубки», «жайворонки», «перепілки». Простягаючи руки з печивом, діти закликали в гості весну-красну. Цей ритуальний хід супроводжувався піснями, поетичними діалогами та обрядовими сценами.

      Одним з найбільших свят християнського світу є Пасхальне свято, або Великдень. За тиждень до Великодня святкують Вербну (квітну, шуткову) неділю. В цей день у храмах освячують вербові гілочки, прикрашені квітами, стрічками. Після освячення верби кожен член родини пови-нен з’їсти один вербовий котик, який дасть здоров’я.

           Дорогим для душі, серця й розуму кожної людини є День матері. Це стародавнє, як світ, свято відзначалося ще задовго до впровадження християнства. Наші пращури - дайбожичі відзначали свято Лади - богині весни, радості, шлюбу, покровительки дівоцтва і материнства. Пізніше травень назвали місяцем Матері Божої. День матері припадає на другу неділю травня.

 

Літні дати, свята.

Призначення народних літніх урочистостей, фольклорно-календарної обрядовості - уславлення, поетизація розквіту і краси пироди, збирання врожаю, турбота про його збереження, побажання і оспівування добробуту людини, її вільної праці.

      На «Зелене свято» заквітчують свою домівку (хату, кім-нату) квітами, підлогу встилають рутою-м’ятою, духмяним чебрецем, іншим зелом. Кличальна неділя - це вшанування царства рослин, «зеленого дому», в якому живе людина.

      Високої естетики і моралі, глибокого ліризму і життєвого оптимізму сповнене свято Івана Купала. Наші предки відзначали це свято 7 липня в день літнього сонцестояння, коли природа в своєму розвитку сягала апогею.

      Це свято чарівної краси, добра, невичерпної фантазії, дотепів, жартів, легенд, пошуку щастя, віри в майбутнє, через яке проходить народна пісня.

      Одними з найважливіших віх народного клендаря є трудові свята, пов’язані з жнивами. Жнива - найвідповідальніший період у житті рідного народу, який здавна в усьому світі називають Народом-Хліборобом.

 

Осінні дати, свята.

      Завершення збирання врожаю, закінчення польових, городніх і садових робіт пов’язані із звичаями і обрядами осінньої пори. У цей час звужується обсяг сільськогосподарських робіт. Саме в звичаях і обрядах осіннього циклу відображається весь процес вирощування урожаю - від сівби (садіння) до жнив, збереження зерна та іншого збіжжя, зокрема під час проведення Свята врожаю або Ярмарки.

      14 жовтня - Свято Покрови Матері Божої. Це свято служить орієнтиром сільськогосподарських робіт. Радили і старалися впоратися з городньо-польовими роботами саме до цього свята. Вважали: «Прийшли Покрови - будь до зими готовий».

      Наш народ святкує свято Покрови не лише як релігійне, а й як загальнонаціональне свято. 

 

 

 

 

 

Шляхи економічного виховання дітей дошкільного віку

Ознайомлюючи дітей з правилами бережного ставлення до одягу, взуття, іграшок, посуду, природних ресурсів, ми уже здійснюємо економічне виховання.

Важливе значення в економічному вихованні відіграє ручна праця (гурткова робота по виготовленню музичних іграшок, ікебано, подарунків для мам, тат, гостей…). У груповій кімнаті можна створити «Скриньку бережливих та економних», в яку б діти збирали клаптики тканини, нитки, хутро, цікавий папір, а потім використовували б це все для оздоблення музичних іграшок, ікебано… Таким чином, малюки отримують хороші уроки економії.

Праця взагалі являється провідною економічною категорією, але за умови, якщо дошкільнята вчитимуть не лише вирізняти трудові дії з інших видів діяльності, розуміти послідовність трудових операцій, але й вчитимуть бережливо ставитись до результатів своєї праці та праці дорослих.

Великий внесок в економічне виховання роблять екскурсії. Вони дають дітям можливість побачити на власні очі те, про що їм розповідають, чому навчають і пізніше відобразити в сюжетно-рольовій грі.

Не менш важливими є екскурсії в природу. Організовуючи спостереження за природою, вихователь цим самим виховує бережне ставлення до всього, що його оточує.

Заняття з фізичної культури покликані берегти та зміцнювати малят, а це виховує бережливе ставлення до здоров’я.

У дітей шестирічного віку потрібно починати формувати початкові уявлення щодо фінансових категорій: гроші, ціна, вартість, кошти та ін.

В доступній формі слід знайомити дітей з рекламою, а після ознайомлення можна запропонувати їм скласти і намалювати її самостійно.

Закріпити та поповнити знання дітей про вищеназвані економічні категорії можна під час таких розваг, як: «Дітям про податки», «Бізнес у лісі» і т.д.

Не слід забувати про наступність роботи дошкільного закладу з родинами. Адже лише спільно з сім’єю можна виховати бережливість та економічність у дошкільнят. Тому вранці, коли дитина приходить до ДНЗ, вона складає речі і дуже важливо, щоб і вихователь, і батьки звертали увагу на те, як саме дитина складає ці речі. Такі звички автоматизуйте її до охайності.

Виконання цих завдань сприятиме глибшому засвоєнню дітьми первинних економічних знань та прояву економічних якостей у побуті.

 

 

Методика загартовування організму дітей:

 Тренування до холоду краще починати з підошов ніг, за допомогою їх ополіскування холодною водою, з наступним розтиранням до почервоніння шкіри. Це споліскування ніг холодною водою стає найбільш безпечним і фізіологічним, якщо його роблять вранці після розігріву організму будь-якими фізичними вправами до появи поту (вологості) на чолі, коли з'являється природне бажання освіжитися. Через 7-10 днів такого споліскування ніг організм набуває первісну стійкість до навантажень холоду, а подальше продовження цих процедур робить стійкість організму до холоду більш вираженою. Для подальшого підвищення стійкості до холоду можна переходити на більш тривалий обливання ніг до відчуття їх охолодження, з подальшим похвилинний стоянням у холодній воді до 2-3 хвилин. Температура холодної води водопроводу, як правило, відповідає температурі на вулиці і тому, в достатній мірі тренує організм для захисту від сезонної застуди. Для посилення ефекту початковій тренування організму до холоду, особливо в осінньо-зимовий період, перед сном підошви ніг слід потримати в гарячій воді 10-15 хвилин, що підвищує ефективність охолоджуючого дії холодної води вранці.

 Однак, як не прикро, але набута стійкість організму до охолодження поступово зникає приблизно через тиждень, якщо її не підкріплювати постійними тренуваннями. А за літній період, вся придбана взимку стійкість організму до холоду повністю зникає. Це обумовлено тим, що наш організм не володіє пам'яттю до захисту від холоду, як до інфекційних дитячих захворювань, які хворіють лише одного разу, а імунітет до них зберігається довічно. Тому процедури краще поводити цілий рік.

1). Найбільш поширеним методом, застосовуваним у дітей, є контрастне обливання ніг.

 Мета: профілактика простудних захворювань, позитивний ефект на м'язову, судинну, нервову системи, обмін речовин, настрій і сон.

 Варіант № 1.

 Ставлять два тази так, щоб вода покривала ноги до середини гомілки. В одному тазу вода з температурою 38 ° С, а в іншому на 3-4 ° С нижче. Дитина спочатку занурює ноги в гарячу воду на 1-2 хв., А потім у  прохолодну на 5-20 сек. Кількість поперемінних занурень від 3 до 6. Кожні 5 днів температуру води у другому тазу знижують на 1 ° С, доводячи її до 18-10 ° С. У здорових дітей процедуру закінчують холодною водою, а у ослаблених - гарячої.

 Варіант № 2.

 З вечора в тазик наливають 7 літрів води, яка до ранку набуває кімнатну температуру і її використовують для споліскування ніг після гімнастики. На наступний ранок, один літр холодної води в тазику замінюють, на один літр холодної водопровідної води. На друге ранок вже заміняють два літри води з тазу на холодну водопровідну воду. Так поступово, до кінця тижня, вже вся вода у тазику стає холодною з водопроводу і тоді можна переходити на споліскування ніг прямо під холодною водою з-під крана.

 Можна поступово переходити від споліскування підошов ніг, до обливання всіх ніг, потім по пояс і нарешті, до загальних обливань холодною водою з наступним розтиранням рушником.

Правило: Не можна обливати холодні ноги холодною водою (ноги попередньо зігріти).

Особливості:

 - Поступове зниження температури води;

 - Влітку процедуру проводити на вулиці;

 - Після обливання, вмивання шкіру насухо витерти рушником (краще махровим) до легкого почервоніння.

 2). Загартовування повітрям

 Мета: попередження і лікування рахіту, недокрів'я, зміцнення нервової системи, попередження розвитку попрілостей і пітниці, при поганому апетиті.

Особливості:

-Систематично, щодня провітрювати приміщення;

-Щоденні активні прогулянки на свіжому повітрі (ігри, санки) у захищеному від вітру і пилу місці;

-Поступове збільшення тривалості повітряних ванн.

 Протипоказання:

 Ослаблені і лихорадящие діти.

 3). Загартовування сонцем.

 Мета: попередження і лікування рахіту, підвищення захисних сил організму.

Особливості:

-Не допускати перегрівання! Захищеність голови дитини (косинка, панама)

 - Тривалість сонячних ванн у перші дні не більше 5-6 хв., Поступове збільшення до 10 хв.

 Протипоказання: Загальне нездужання, виснаження серцево-судинні захворювання.

 Поетапні оздоровчі заходи з елементами нетрадиційних способів загартовування.

 1 етап: Зазвичай починається в літній (осіннє) пору року, з переходом на зимовий.  Біг, фізичні вправи на вулиці. Форма одягу по сезону. У теплу пору босоніж.

 2 етап: Заняття в спортзалі. Форма одягу: майка, труси. На тренажерах - масаж ніг.

 3етап: Обливання ніг холодною водою на масажних килимках. Спочатку ступні, потім до коліна і вище коліна. Розтирання стоп рушником. Одягаємо х / б шкарпетки + теплі.

 4 етап: Коли діти освоїли всі попередні етапи, в зимовий час 3 етап змінюється. Після занять у спортзалі: діти бігають босоніж по снігу, обливання холодною водою на вулиці, потім у приміщенні миття ніг водою кімнатної температури і обтирання. У літню пору так - ж обливання водою на вулиці. Пиття: або «Флорент» або чебрець і ін трави, ароматерапія, вітаміни. Так само в групах після денного сну - щодня масаж стоп масажним м'ячиком + дихальна гімнастика.

 При проведенні процедур, що гартують слід керуватися такими принципами: ранній початок, поступовість, систематичність та індивідуальні особливості дитини. Умова: проводяться процедури не повинні викликати у малюка плачу чи занепокоєння. Після процедури має бути гарний бадьорий настрій, і отримання повноцінного харчування.

 Ці методи загартовування особливо корисні дітям, оскільки, вони не тільки гартують організм дитини, а й «оживляють»: поліпшується настрій, мислення, апетит, сон і сприйняття навколишнього світу.

Сонце, повітря і вода допоможуть їм захистити організм від багатьох захворювань.

Список літератури:

 1. А.А. Баранова «Дитячі хвороби». Москва, 2002 р.;

 2. А.Ф. Туру «Батькам про дітей». М. Медицина, 1980 р.;

 3. Т.М. Лопатіна «У вас росте дитина».  Владивосток, 1991 р.;

 4. А.А. Баранова «Пропедевтика дитячих хвороб. М., Медицина,

 5. 1998 р.;

 6. М. Крушинська «Сестринська справа», № 1, 2005 р.

 

 

Задачи методичної роботи:
 
  • Створення науково – методичних, організаційно - педагогічних умов для безперервного вдосконалення фахової освіти і кваліфікації педагогічних працівників.
  • Організація системи роботи, спрямованої на активізацію творчого потенціалу та збагачення досвіду педагогічних працівників.
  • Виявлення перспективного педагогічного досвіду та організація його вивчення, узагальнення та впровадження.
  • Впровадження в практику роботи дошкільного закладу інноваційних технологій та досягнення найкращого педагогічного досвіду.
  • Вивчення стану організації навчально – виховного процесу, умов забезпечення психічного та фізичного здоров'я дошкільників, рівня їх життєвої компетентності.
  • Вивчення рівня знань, умінь і навичок дошкільників відповідно до державних стандартів, організації навчально – виховного процесу.
  • Інформування педагогів про нові нормативні документи в галузі дошкільної освіти, науково – методичні та навчальні фахові видання.
Методична робота сприяє:
  1. створенню в дошкільному підрозділі психолого – педагогічних умов для розвитку особистості дитини, її моральної саморегуляції, формування цілісного мислення, гуманістичного сприймання;
  2. забезпеченню психологічного комфорту в дошкільному підрозділі , соціальної захищеності педагогів та вихованців, позитивної, емоційної насиченості життя колективу;
  3. забезпеченню індивідуального підходу до кожної дитини, створенню умов для формування у них мотивації для самовиховання і саморозвитку.
Пріоритетні завдання функціонування й розвитку дошкільного підрозділу ДНВК у 2015/2016 н.р.
Забезпечити рівні стартові можливості для подальшого успішного шкільного навчання всім дітям старшого дошкільного віку. Створити умови для особистісного розвитку суб'єктів навчально-виховного процесу, модернізації змісту, методів, форм навчання і виховання, та системи контролю оцінювання відповідно до вимог програми розвитку дітей від 2-х до 7-ми років «Дитина» Зміцнювати фізичне, психічне і духовне здоров'я дітей шляхом інтеграції родинного та суспільного виховання  Підвищувати якість дошкільної освіти в умовах упровадження Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція) 

Продовжувати забезпечувати навчально-виховний процес обладнанням, дидактичними посібниками та іграшками відповідно Типового переліку, затвердженого Наказом МОН України №509 та рекомендацій Концепції національно-патріотичне виховання дітей щодо створення розвиваючого середовища.

Шляхи реалізації
Основні напрями роботи Педагоги
Мета: підвищення рівню професійної компетентності
Вихованці
Мета: розвиток якісної особистісно-зорієнтованої дитини
Батьки і громадськість
Мета: інтеграція родинного і суспільного виховання
Форми методичної роботи Зміст діяльності Форми взаємодії
Масові: педради, педчитання, виставки Забезпечення здоров'я і здорового способу життя Індивідуальні: вступне тестування, консультації, відвідування дитсадка садка
Групові: семінари, впровадження ППД, консультації, колективні перегляди Досягнення високого рівня освіти дітей Наочні: стенди, анкети
Індивідуальні: самоосвіта, ППД, консультування, атестація, майстер-класи, курси, наставництво, участь в конкурсах Створення умов для забезпечення активності дітей Групові: консультації для батьків, гуртки за інтересами
Науково-методичне забезпечення освітнього процесу Колективні: конференції, тем. зустрічі, спільні свята
Цілісний розвиток дитини

 

 

Міні-лекція до проблемного семінару: "Формування патріотичної свідомості засобами народознавства"

До засобів народознавства відносимо:

Фольклор - це першовитоки оригінального світосприймання, самобутнього тлумачення явищ природи і людського життя. У думках, піснях і приказках, скоромовках та інших фольклорних перлинах у високо поетичній і глибоко ліричній формі відображено весь культурно-історичний, мистецький шлях народу. Окрема його частина - народна міфологія, в якій - коріння нашої духовності, незамулене пізнішими нашаруваннями та політичними віяннями джерело, вічна скарбниця знань про найбільш ранні етапи розвитку народу. Прилучаючись до фольклорних джерел, учні сповнюються глибокою любов’ю до життя, повагою до праці, теплотою серця, творчими дерзаннями, прагненням утверджувати в житті добро, правду, красу. Характерно, що казки, пісні,приказки, думи містять у собі переконливі аргументи, відображені у відшліфованих століттями художньо-естетичних образах, мудрих настановах, життєстверджуючих дотепах, які глибоко впливають на всю сферу дитини, а тому запам’ятовуються на все життя і стають .

Загадки, прислів’я, легенди і міфи про рослинний і тваринний світ розвивають кмітливість дітей, увагу, стимулюють уяву, допитливість, спостережливість учнів молодшого шкільного віку, коли вони вивчають явища природи, навколишнє середовище, трудову діяльність людей. А найважливіше, є чудовим підґрунтям для формування в учнів цього віку позитивних моральних якостей.

 Мистецтво. Приймає всі сфери життя, діяльності, побуту і дозвілля народу. Продовжуючи мистецькі традиції батьків і дідів, оволодіваючи народним і професійним мистецтвом у щоденній практичній діяльності, діти засвоюють народну духовність, зокрема її високу естетику. Учні повинні практично оволодівати різними видами і жанрами народного і професійного мистецтва, в яких є й природоохоронна тематика.

Народний календар - енциклопедія життя, праці, побуту, дозвілля народу. Кожна дата, свято народного календаря рясніють традиціями і звичаями, які найтісніше пов’язані з природою рідної місцевості та людиною. Тут немає нічого надуманого і штучного, все відповідає традиційному способу життя народу. Ідейно-моральна наснаженість, зміст народного календаря мудро спрямовані на виховання учнів в учнівської молоді почуття господаря рідної землі, працьовитості хазяїна, ініціативності і підприємливості, порядності, добродійності та багатьох інших чеснот.

 Здобутки народного календаря (народні свята та забави літнього, осіннього, зимового та весняного циклів), накопичені народом протягом тисячоліть, з успіхом використовуються в початковій школі з метою пропаганди охорони природи. Тому треба домагатися, щоб у кожній родині, школі, в діяльності кожного вчителя, вихователя широко застосовувалися і саме поняття, і зміст фольклорного виховання.

Народні символи і національна символіка. Велике значення для пізнання учнями традицій народу мають народні символи - ці домашні обереги, за влучним висловом В. Скуратівського. Вони виконують

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Архів записів
Національна дитяча гаряча лінія Національна гаряча лінія.

Copyright MyCorp © 2017
Створити безкоштовний сайт на uCoz